Je tudi vaše podjetje med tistimi, ki svoje stranke in prodajne aktivnosti še zmeraj spremljajo v Excelovih preglednicah? Običajno Excel na široko uporabljajo v večini podjetij, zaposleni pa ga imajo radi, ker ga poznajo in je enostaven za uporabo.
Žal pa se preglednice zraven njihovega osnovnega namena pogosto “zlorabljajo” tudi za potrebe spremljanja strank in njihovih aktivnosti. To se kot slabost izkaže takrat, ko želimo iz tega skupka izluščiti ključne informacije ali vsakodnevna opravila. Danes, ko nam vsakodnevna opravila lajšajo pametni telefoni in tablice, pa se pogosto zgodi tudi to, da ga nimamo pri roki ravno takrat, ko potrebujemo informacije o strankah.
Ko začnemo postavljati svojo bazo strank v preglednicah, bodisi so to naše stranke, ki jih obveščamo preko rednih e-novic (mailingov) ali vsi naročniki naših izdelkov, je baza v Excelu še v ustrezni obliki. Kaj hitro pa se začne dogajati, da bazo prekopiramo na drugo lokacijo, kjer jo osvežimo, drug zaposleni doda še nov stolpec za sledenje načrtovanim aktivnostim, spet tretji k lastni kopiji na svojem računalniku doda še spremljanje potencialnih strank in baza je naenkrat na treh različnih mestih z različnimi podatki.
Glavno opravilo prodajalcev je prodaja in ne urejanje preglednic!
Štejejo torej klici, obiski in druge aktivnosti pri potencialnih in obstoječih kupcih. Običajno se tu soočimo s skrajnimi zmožnostmi Excela, ki nam ne omogoča enostavnega načrtovanja teh aktivnosti. Tako se v praksi dogaja, da k stranki v vrstici Excela enostavno dopišemo datum zadnje aktivnosti in tako načrtujemo naslednjo aktivnost. A kaj se zgodi, ko nastopi dan naslednje aktivnosti? Vas bo Excel opozoril, da morate poklicati stranko, če ste v okvirček za naslednjo aktivnost pri tej stranki zapisali “Pokliči 15. maja ob 9. uri”?
Prav gotovo ne. Zato pridemo običajno do drugega sistema za planiranje aktivnosti, od Google ali Outlook koledarja pa vse do zvezkov ali namiznih koledarjev. Tudi ponudbe in pogodbe izmenjujemo s strankami, te so zbrane na tretjem koncu. Tako se podatki razmetani koncih oziroma, bolje povedano, jih razpršimo na različna mesta brez centralnega pregleda in medsebojne povezanosti. Tako kaj hitro ugotovimo, da je centralni pregled aktivnosti vseh zaposlenih s strankami misija nemogoče.
Ste tudi vi še med tistimi, ki uporabljajo Excel kot sistem CRM?
Svetujemo vam uvedbo sistema CRM, ki vam bo omogočil:
1. Vse podatke zbrane na enem mestu z natančno krvno sliko vsake (potencialne) stranke.
2. Dostop do podatkov neodvisen od lokacije.
3. Enostavno načrtovanje in sledenje izvajanju aktivnosti (obiski pri strankah, klici …) in pregled na organizatorju za vse zaposlene.
4. Opominjanje na pomembnejše aktivnosti.
5. Zaščita pred izgubo in zlorabo podatkov.
Seveda pa podatki, ki ste jih zbrali v Excelu do sedaj, niso izgubljeni – enostavno jih lahko uvozimo v sistem CRM. To bo velik korak k temu, da boste lahko začeli prodajati pametneje. Za kratek posvet ali predstavitveni sestanek glede uvedbe sistema Intrix CRM nas kontaktirajte.